Opis kursu
Odbiorcy: osoby posługujące się językiem angielskim na poziomie średniozaawansowanym lub wyższym, które chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie komunikacji w biznesie podczas spotkań i negocjacji
Cele warsztatów: poprawa umiejętności komunikacji w języku angielskim w kontekście biznesowym. W ramach cyklu spotkań uczestnicy przećwiczą zastosowanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego formalnego i nieformalnego w sytuacjach, takich jak: przygotowanie agendy spotkania, powitanie i autoprezentacja, prezentacja tematu spotkania, spotkania kameralne i duże eventy branżowe, moderowanie spotkania, trudne negocjacje, osiąganie konsensusu, zgoda, zerwanie negocjacji, networking, oraz pisanie korespondencji e-mail i protokołów ze spotkań.
Metody pracy:
- ćwiczenia praktyczne
- dyskusje grupowe
- sesje informacji zwrotnej (od prowadzącego oraz od innych uczestników)
- ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem AI
Forma spotkań: online na nowoczesnej platformie
Rekomendowana liczba Uczestników:
- zajęcia indywidualne
- grupy do 6 osób
Treść Kursu
Szczegółowy program warsztatów (20 godzin zegarowych):
– Rozpoczęcie spotkania: powitanie i autoprezentacja, wykorzystanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
– Prezentacja tematu spotkania: przedstawienie agendy, propozycja zasad spotkania z zastosowaniem wyrażeń do logicznych sekwencji.
– Spotkania kameralne i duże eventy branżowe – scenki sytuacyjne i panel dyskusyjny nt. obecnych trendów i wymiana doświadczeń, wykorzystanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
– Asertywność, uległość, czy dominacja – analiza przypadków (tzw. case studies) i propozycje wprowadzenia zmian w zachowaniu lub postawie, wykorzystanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego formalnego i nieformalnego.
– Moderowanie spotkania formalnego i nieformalnego – wzmocnienie kompetencji miękkich w języku angielskim z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i stylu biznesowego.
– Trudne negocjacje – odgrywanie scenek (tzw. role plays) z sugerowanymi wyrażeniami idiomatycznymi do uprzejmego przerywania wypowiedzi, prośby o nieprzerywanie, stanowczego przedstawienia oferty i zdania.
– Konsensus, zgoda lub zerwanie negocjacji – panel dyskusyjny z analizą przypadku i przydatnymi wyrażeniami idiomatycznymi i użyciem adekwatnego języka biznesowego.
– Wyciąganie wniosków i podsumowywanie ustaleń, role plays.
– Networking – ćwiczenie dialogów opartych na zasadach small talku do wykorzystania np. podczas przerwy na lunch, podczas konferencji, spotkań branżowych etc – zastosowanie wyrażeń idiomatycznych i odpowiedniego języka biznesowego.
– Komunikacja po spotkaniu – korespondencja email z podziękowaniem za udział w spotkaniu, podtrzymaniem kontaktu i potwierdzeniem ustaleń, pisanie protokołu ze spotkania (minutes) w języku angielskim.