Cel warsztatu SCRUM po angielsku:
- poszerzenie zasobu słownictwa i utrwalenie wyrażeń używanych podczas pracy
z frameworkiem Scrum w poszczególnych wydarzeniach scrumowych - rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i kompetencji miękkich związanych z pracą w zespole scrumowym
Dla kogo warsztat SCRUM po angielsku?
Odbiorcy: osoby na poziomie językowym B1 i wyższym, które pracują lub planują pracę w metodologii Agile, ze szczególnym uwzględnieniem Scrum, tj. Product Ownerzy, Scrum Masterzy, Zespół Deweloperski, a także (poza Scrumem) Project Managerowie i inni interesariusze.
Umiejętności, które rozwiniesz:
- Umiejętność skutecznej komunikacji w języku angielskim z zespołem projektowym oraz klientami z krajów anglojęzycznych,
- rozszerzysz słownictwo branżowe związane z podejściem zwinnym do zarządzania projektami (Agile), wartości Scruma, role w Scrumie, wydarzenia scrumowe,
- szacowanie zadań (user stories) po angielsku i umiejętne argumentowanie swojej estymacji,
- pisanie epik i user stories, zarządzanie backlogiem po angielsku,
- tworzenie i negocjowanie kryteriów akceptacji, DoD, DoR etc.
- tworzenie, odczytanie i interpretacja metryk, planowanie i śledzenie postępów – burndown/ burnup chart, velocity, capacity,
- prowadzenie rozmów z różnymi interesariuszami,
- zdolność do pracy w zespole składającym się z członków o różnym poziomie znajomości języka angielskiego.
Forma zajęć:
Warsztat będzie prowadzony online za pośrednictwem platformy Zoom przez doświadczonych trenerów językowych, którzy pochodzą z różnych krajów i posiadają doświadczenie w pracy w międzynarodowych zespołach.
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, wykorzystującej różnorodne narzędzia, takie jak
- prezentacje multimedialne,
- rozmowy w parach,
- dyskusje grupowe,
- gry i scenariusze biznesowe,
- ćwiczenia utrwalające wspierane przez AI.
Spotkania odbywają się przez Zoom.
Zajęcia możliwe w godzinach 6.00-22.00 od poniedziałku do piątku i 8.00-20.00 w weekendy.
Rekomendowana wielkość grupy: do 6 osób.
Jeżeli chcesz zwiększyć swoje szanse na sukces i komfort swojej pracy w międzynarodowym środowisku, skorzystaj z naszej oferty i zdobądź niezbędne umiejętności językowe i miękkie już dziś!
Sprawdź naszą ofertę kursów:
Kursy Business English | Konwersacje z Native Speakerem | Warsztaty języka angielskiego | Angielski dla IT | Angielski branżowy | E-learning język angielski
Treść Kursu
Zakres warsztatu SCRUM po angielsku:
- Zespół scrumowy – Product Owner, Scrum Master i zespół deweloperski, QA – analiza profili na podstawie autentycznych materiałów, najczęstsze sytuacje komunikacyjne, ćwiczenia oparte na zwrotach idiomatycznych i języku biznesowym nieformalnym.
- Analiza potrzeb klienta wewnętrznego i/lub zewnętrznego, zbieranie wymagań oraz skuteczna komunikacja z różnymi stakeholderami po angielsku z wykorzystaniem zwrotów idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- User stories, kryteria akceptacji, DoD, DoR – dobre praktyki stylistyczne, przydatne zwroty do podkreślenia priorytetów, ćwiczenia zawierające zwroty idiomatyczne i język biznesowy nieformalny.
- Wydarzenia scrumowe – prowadzenie spotkań online z przydatnymi wyrażeniami do komunikacji, wykorzystanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Komunikacja z tzw. “trudnym klientem” – scenki dialogowe zwiększające efektywność komunikacji z klientem lub zespołem, gdy nie ma zgodności co do wymagań lub gdy wymagania nie są spełnione, ćwiczenia angażujące wyrażenia idiomatyczne i rejestr biznesowy.
- Sugerowanie i rekomendacje – wzmocnienie poprawności gramatycznej z zakresu czasowników modalnych, w tym w ćwiczeniach zawierających wyrażenia idiomatyczne i język biznesowy nieformalny.
- Wyciąganie wniosków i podsumowywanie w odgrywanych scenkach (tzw. role plays) z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego
- Współpraca w zespole – podniesienie kompetencji miękkich w duchu komunikacji bez przemocy w języku angielskim z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Metryki, mierzenie capacity, velocity, opis wykresów, wyciąganie wniosków z burndown/ burnup charts.
- Feedback – dawanie i udzielanie feedbacku w krótkich scenkach dialogowych z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego