Cel warsztatu Angielski dla Agile Coachów i Scrum Masterów:
- Poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim, aby zwiększyć skuteczność coachingowych interakcji z zespołem i klientami.
- Rozwój umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań, w tym Daily scrum, sprint review i sprint retrospective w języku angielskim.
- Poprawa umiejętności prowadzenia warsztatów w języku angielskim.
- Podniesienie umiejętności prowadzenia prezentacji w języku angielskim.
- Poprawa umiejętności opisywania procesów i optymalizacji procesów po angielsku.
- Umożliwienie uczestnikom swobodnego korzystania z terminologii związanej z Agile i Scrum w języku angielskim.
- Poprawa umiejętności komunikacyjnych w międzynarodowych zespołach.
Dla kogo warsztat SCRUM po angielsku?
Odbiorcy: osoby na poziomie językowym B1+ i wyższym, które pracują lub planują pracę w organizacjach zwinnych, jako Scrum Masterzy i Agile Coaches.
Forma zajęć:
Warsztat jest prowadzony online za pośrednictwem platformy Zoom przez doświadczonych trenerów językowych, którzy posiadają doświadczenie w pracy w międzynarodowych zespołach.
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, wykorzystującej różnorodne narzędzia, takie jak:
- prezentacje multimedialne,
- rozmowy w parach,
- dyskusje grupowe,
- gry i scenariusze biznesowe,
- ćwiczenia utrwalające wspierane przez AI.
Zajęcia możliwe w godzinach 6.00-22.00 od poniedziałku do piątku i 8.00-20.00 w weekendy.
Rekomendowana wielkość grupy: do 6 osób.
Treść Kursu
Proponowany zakres warsztatu Angielski dla Agile Coachów i Scrum Masterów:
- Efektywne rozpoczynanie spotkań z wykorzystaniem wyrażeń sekwencyjnych, wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego. Rozpoczynanie warsztatu i przedstawianie się uczestnikom. Proszenie uczestników o przedstawienie się grupie.
- Przedstawianie agendy i celów spotkania / warsztatu oraz ćwiczenie spójnych przejść między kolejnymi etapami warsztatów.
- Reagowanie na uwagi uczestników i zwracanie uwagi w sposób dyplomatyczny, asertywny i skuteczny.
- Rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez uczestników, radzenie sobie z osobą przerywającą naszą wypowiedź.
- Etykieta mailowa – jak pisać spójne i profesjonalne wiadomości.
- Wyrażanie zgody i niezgody na coś/ z kimś.
- Backlog i backlog grooming – analiza przypadków z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Komunikowanie potrzeby zmian, czyli jak włączyć asertywność do uprzejmego komunikatu w języku biznesowym nieformalnym i podnieść językową wartość komunikatu dzięki wyrażeniom idiomatycznym.
- Sugerowanie i rekomendacje – wzmocnienie poprawności gramatycznej z zakresu czasowników modalnych, w tym w ćwiczeniach zawierających wyrażenia idiomatyczne i język biznesowy nieformalny.
- Wyciąganie wniosków i podsumowywanie w odgrywanych scenkach (tzw. role plays) z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Środowisko pracy agile coacha i scrum mastera,
- Współpraca z deweloperami – podniesienie kompetencji miękkich w duchu komunikacji bez przemocy w języku angielskim z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Trendy w agile i scrum – dyskusja na podstawie autentycznych materiałów (wywiady, infografika), wyrażanie opinii i zastrzeżeń, ćwiczenia wykorzystujące wyrażenia idiomatyczne i język biznesowy nieformalny
- Mierzenie postępu (progress metrics) – velocity, capacity, burndown/ burnup charts, opis wykresów, kompilacji danych z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Jak przekonać do agile i/lub scrum – wzmocnienie umiejętności argumentacji w języku angielskim, zastosowanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.