Idź do treci

Zapisz się na newsletter i odbierz 25% rabatu na cały e-learning!

Poznaj 4 Kluczowe Elementy, dzięki którym będziesz prezentować po angielsku jak Steve Jobs

Co sprawia, że prezentacje Steve’a Jobsa wyróżniają się na tle innych?

„Steve Jobs nie prowadzi prezentacji. On oferuje doświadczenie.” Tak opisuje to autor bestsellerów Carmine Gallow w swojej książce zatytułowanej The presentation secrets of Steve Jobs: how to be insanely great in front of any audience. Co dokładnie oznacza Steve Jobs prezentacja? Gallow przeprowadził analogię między obejrzeniem spektaklu na Broadwayu a stylem prezentacji Steve’a Jobsa. Jeśli ktoś zapłacił za obejrzenie takiego spektaklu, zazwyczaj oczekuje, że będzie świadkiem fantastycznego show z aktorami, rekwizytami, wizualizacjami i efektem „wow” wartym każdej ceny. Steve Jobs prezentuje to wszystko na swój własny sposób. Jaki?

W tym wpisie odkrywamy niektóre sekrety, które odpowiadają za najlepsze prezentacje Steve’a Jobsa.

1. Zaangażuj odbiorców.

Jobs był silnie przekonany, że publiczność jest rdzeniem prezentacji. „Dlaczego miałoby mnie obchodzić, co ta osoba ma do powiedzenia?” – Jobs starał się odpowiedzieć na to pytanie na samym początku swoich prezentacji. Zaangażowanie to sposób na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi odbiorców od początku do samego końca.

W tym celu można użyć prostych zwrotów:

– The idea is…

– What that means to you is…

Aby nawiązać kontakt z publicznością podczas prezentacji, należy postawić się w ich sytuacji. Co mogą pomyśleć, jakie pytania mogą sobie zadawać w danej chwili? Myśląc o umyśle publiczności i pytaniach, które mogą sobie zadawać, wskaż obszary, w których można skorzystać ze zdań strukturalnych, takich jak „To wszystko jest bardzo dobre, ale nie odpowiada na pytanie…”. Ten rodzaj zdania pomaga również zachować spójność i organizację prezentacji. Trzeba ciągle odnosić się do odbiorców i ich potrzeb.

2. Zachowaj prostotę.

Podczas tworzenia swojej pierwszej broszury marketingowej Steve Jobs wykorzystał następujący cytat z Leonarda da Vinci: „Prostota jest ostatecznym wyrafinowaniem”. 

Prostota jest obecna nie tylko we wzornictwie produktów Apple, ale także w prezentacjach wizualnych, których Jobs był zwolennikiem, oraz w słowach, których używał podczas przemówień.

Oto kilka wskazówek do zapamiętania nt prezentacje Steve Jobs:

– Używaj czasowników w stronie czynnej zamiast biernej. Na przykład „Firma wprowadziła na rynek nowy produkt” zamiast „Nowy produkt został wprowadzony przez firmę na rynek”.

– Stosuj naturalnie brzmiące słownictwo, którego normalnie używasz w rozmowach.

Unikaj branżowego żargonu.

3. Nadaj liczbom kontekst.

Za każdym razem, gdy firma Apple wprowadzała nowy produkt, a Jobs prezentował jego cechy, wiedział, że musi nadać przedstawianym liczbom pewne znaczenie. Prezentując po raz pierwszy iPoda, zdawał sobie sprawę, że musi przekonać publiczność, że jego urządzenie jest warte zakupu pomimo wysokiej ceny. W 2001 roku, w okresie recesji gospodarczej w USA, nie było łatwo przekonać publiczność do wydatku 399 dolarów za gadżet. Czy iPod miał jakieś inne zalety? Urządzenie miało 5 GB pamięci, co samo w sobie nie znaczyło zbyt wiele. Drugą rzeczą był rozmiar i waga urządzenia – ważył ono 28,35 grama. Jak więc Jobs nadał tym wszystkim liczbom kontekst? Znowu kłania się … Steve Jobs prezentacje… Jobs przełożył 5 GB na liczbę utworów muzycznych, która wynosiła 1000. Podczas prezentacji wyjął urządzenie z kieszeni powiedział: „Tysiąc utworów w jednej kieszeni”.

4. Zakończ prezentację z przytupem!

Steve Jobs prezentacje były sztuką opanowaną do perfekcji – Jobs budował napięcie do samego końca prezentacji i kończył „efektem wow” – dzięki którym ujawniał coś zaskakującego, ekscytującego lub zmieniającego zasady gry. 

Używanie odpowiednich zwrotów w stylu prezentacje Steve Jobs może wzmocnić “efekt wow”. Oto kilka prostych zwrotów, których możesz użyć w zależności od tego, co chcesz osiągnąć.

Aby atrakcyjnie ujawnić produkt, można powiedzieć:

• “And now, the moment you’ve all been waiting for…”

• “This is where it gets really exciting.”

• “What I’m about to show you is a game-changer.”

• “This is where the magic happens.”

• “Prepare to be amazed by what comes next.”

Aby uwypuklić znaczenie swojej koncepcji, użyj następujących fraz:

• “The implications of this are truly profound.”

• “This changes everything.”

• “Imagine the possibilities when you harness this.”

• “This is not just an improvement; it’s a revolution.”

• “What this means for you is extraordinary.”

Angażuj odbiorców za pomocą wyrażeń, takich jak:

“Are you ready for something amazing?”

• “Let me show you why this is a big deal.”

• “You won’t believe what this can do.”

• “Here’s the breakthrough you’ve been waiting for.”

• “This is where everything comes together.”

Podkreśl korzyści za pomocą zwrotów, takich jak:

• “The value here is simply unmatched.”

• “This is what sets us apart.”

• “The benefits of this are crystal clear.”

• “This is the moment where the real value shines.”

• “This is the kind of innovation that leads to success.”

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak prezentować jak Steve Jobs i inni znani mówcy, zapraszamy do zapoznania się z naszym nowym kursem e-learningowym, dostępnym 24/7 Prezentacje Biznesowe Po Angielsku.