Cele warsztatów:
- podniesienie umiejętności sprawnego i skutecznego prezentowania np. projektu, produktu, usługi oraz porozumiewania się w sytuacjach biznesowych
- poznanie wyrażeń idiomatycznych oraz języka nieformalnego używanego w prezentacjach
- opanowanie przedstawiania danych liczbowych i statystycznych w języku angielskim.
Odbiorcy: osoby posługujące się językiem angielskim na poziomie średniozaawansowanym lub wyższym, które chcą podnieść swoje umiejętności w zakresie komunikacji w biznesie, prezentacji i wystąpień publicznych.
Metody pracy:
- ćwiczenia praktyczne
- autoprezentacje i prezentowanie produktu, usługi lub projektu
- rozwijanie słownictwa
- dyskusje grupowe
- prezentowanie zgodnie z metodą STAR
- sesje informacji zwrotnej (od prowadzącego oraz od innych uczestników)
- ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem AI
Forma spotkań: online na nowoczesnej platformie
Rekomendowana liczba Uczestników:
- zajęcia indywidualne
- grupy do 6 osób
Treść Kursu
- Rozpoczęcie: powitanie i krótka autoprezentacja, wykorzystanie wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego; omówienie zasad tworzenia slajdów (one-pager), czyli jak przekazać informacje na jednym slajdzie.
- Prezentacja tematu spotkania: przedstawienie agendy, propozycja zasad obowiązujących na spotkaniu z zastosowaniem wyrażeń do logicznych sekwencji, wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Harmonogram, budżet, termin – poszerzenie słownictwa o związki frazeologiczne bazujące na częstych tematach biznesowych.
- Troubleshooting – odgrywanie scenek (tzw. role plays) z sugerowanymi wyrażeniami na potrzeby rozwiązywania problemów technicznych lub interpersonalnych (np przerywanie wypowiedzi) z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Signposting, czyli gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy – rozwój umiejętności sprawnego prezentowania i utrzymania uwagi słuchaczy z wykorzystaniem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- STAR – prezentacje zgodne z metodą STAR. Ćwiczenia z wykorzystaniem zasugerowanych angielskich wyrażeń idiomatycznych w stylu biznesowym.
- Prezentacje formalne i nieformalne – praktyczne zastosowanie formalnych i nieformalnych wyrażeń idiomatycznych, formalnych i nieformalnych form gramatycznych oraz stylu biznesowego.
- Omawianie przyczyn i skutków – odgrywanie scenek (tzw. role plays) z sugerowanymi wyrażeniami idiomatycznymi w języku biznesowym nieformalnym.
- Omawianie danych liczbowych i statystycznych – rozszerzenie słownictwa w praktycznych ćwiczeniach wykorzystujących wykresy i infografikę, ćwiczenia z użyciem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego.
- Wyciąganie wniosków i podsumowywanie w odgrywanych scenkach (tzw. role plays) oraz zakończenie spotkania, ćwiczenia z użyciem wyrażeń idiomatycznych i języka biznesowego nieformalnego