Prowadzenie biznesu w języku angielskim wymaga od nas wielu umiejętności. Przedsiębiorczość, którą wykazujemy na co dzień w pracy powinna być również odzwierciedlona w języku, którym się posługujemy. Każda branża ma swój specyficzny dyskurs – system słów i zwrotów charakterystycznych dla danej społeczności skupionej wokół tematu.
Język angielski jest bez wątpienia kluczowym narzędziem w biznesie. Dlatego, aby odpowiednio się nim posługiwać, należy z uwagą i optymizmem poznawać nowe struktury i słownictwo. Zarówno w rozmowach biznesowych, spotkaniach, negocjacjach jak również podczas prezentacji warto stosować biznesowe zwroty. Dzięki temu odbiorca naszych treści doceni nasze zaangażowanie i profesjonalizm.
Przygotowanie do rozmowy biznesowej od strony językowej to kluczowe zadanie dla każdej osoby poruszającej się w świecie szeroko pojętego biznesu. To właśnie nasze przygotowanie będzie świadczyć o autentyczności, zaangażowaniu i wreszcie efekcie końcowym. Braki i nieudolna improwizacja zostaną natychmiast zauważone przez wnikliwego odbiorcę, a wtedy stawiamy siebie w wyjątkowo trudnej pozycji do zyskania autorytetu, utrzymania uwagi, lub wzbudzenia zaufania. Kredyt nieprzygotowania możemy spłacać bardzo długo, a w konsekwencji możemy stać się wizerunkowo niewypłacalni.
Czy wyobrażasz sobie rozmowę biznesową bez znajomości własnej branży? Znajomość specjalistycznego słownictwa angielskiego z własnego sektora to punkt wyjścia. Każda dziedzina ma swoją specyficzną terminologię i słowa klucze. Warto nauczyć się wszystkich istotnych terminów, które dotyczą danej działalności, takich jak nazwy produktów, usług, procesów oraz najważniejszych czasowników, które opisują Twój biznes. To pozwoli na płynne i elastyczne dyskusje oraz wzbudzi poczucie profesjonalizmu ze strony odbiorcy.
Znajomość terminologii własnej branży to zdecydowanie za mało. Kolejnym krokiem jest zapoznanie się z profilem działalności potencjalnego partnera w biznesie. Praktyczna wiedza w tym temacie daje przewagę podczas spotkania, pozwala na elastyczną rozmowę i dostarcza pewności siebie. Miejmy świadomość i wrażliwość na kontekst, który budujemy z biznesowym partnerem. Gdy poczuje, że “odrobiliśmy lekcje” i swobodnie dyskutujemy o sprawach, które go nurtują, zdobędziemy przychylność i uwagę.
Rzeczą, która jest kluczowa do budowania językowego wizerunku i profesjonalnego komunikatu biznesowego jest nienaganna wymowa. Wybaczane są błędy gramatyczne mniejszego kalibru jednak niepoprawna wymowa świadczy o niedbałości i lakonicznym podejściu podczas rozmów i spotkań biznesowych. Warto ćwiczyć, nagrywać się i konsultować poprawną wymowę, np. z native speakerem lub online z tłumaczami elektronicznymi, które mają również opcję odsłuchu.
Podczas przygotowań do rozmowy biznesowej uwzględnijmy żart lub ciekawą historię nawiązującą do tematu spotkania. Oczywiście, upewnijmy się, że wiemy jak powiedzieć to po angielsku. Doświadczenie pokazuje, że smaczna, humorystyczna anegdota może uratować całe spotkanie lub rozładować napięcie, stres np. w przypadku problemów technicznych, które wręcz uwielbiają zaskakiwać w najmniej oczekiwanym momencie.
Rzetelne i wszechstronne przygotowanie do spotkania wpływa znacząco na naszą pewność siebie. Gdy wiemy, co chcemy przekazać, gdy wiemy jak to zrobić i w momencie gdy jesteśmy o krok przed naszymi myślami. Bez przygotowania i ugruntowanej wiedzy możemy się zestresować i w konsekwencji wypaść bardzo niekorzystnie.
Język obcy, a w szczególności angielski, jest narzędziem, dzięki któremu wyrażamy nasze koncepty, szkolimy się, nawiązujemy współpracę, realizujemy zawodowe oraz osobiste cele, komunikujemy nasze wizje oraz rozwijamy nasz biznes, (i…, przy dobrej skuteczności) prosperujemy.
Angielskie zwroty i wyrażenia biznesowe to pozycja obowiązkowa na językowej mapie. Ich znajomość można wykorzystać w konkretnych sytuacjach do budowania profesjonalnego komunikatu, owocnej dyskusji, podczas rozmów i prezentacji. Wykorzystanie takich zwrotów w praktyce buduje bardzo silny wizerunek naszej znajomości, pokazuje zaangażowanie i wreszcie dzięki nim możemy wychodzić z pozycji eksperta.
Odwiecznie towarzyszącą czynnością w biznesie są negocjacje, czy to z naszymi kontrahentami czy współpracownikami. Negocjacje rządzą się swoimi prawami, jednak mają one jeden wspólny mianownik – perswazję. Tak. Negocjacje to dyskurs perswazyjny. Umiejętność uzyskania kompromisu i rozstrzygnięcia danej kwestii. To sztuka przyjmowania odpowiedniej postawy podczas rozmowy i zręczne operowanie słowem, argumentem.
Możemy śmiało powiedzieć, że prezentacje, zarówno online jak i na żywo to nieodłączny element biznesu. Niezależnie od tematu, prezentacja, jeśli jest przygotowana zgodnie ze sztuką, zawsze wspiera przekaz i pomaga słuchaczowi zwizualizować zagadnienie. Prelegent, realizując swój projekt powinien posługiwać się odpowiednimi zwrotami, aby utrzymywać uwagę słuchacza, przedstawiać precyzyjnie treść i osiągać założone cele. Biznesowe zwroty w języku angielskim pomagają nawigować i zarządzać prezentacją i z pewnością nie pozwolą znużyć odbiorcy.
Odnosi się wrażenie, że rozmowy po godzinach to ogromnie istotny, lub nawet nieodłączny, element biznesu, czy to na małą czy na dużą skalę. Często zdarza się, że takie rozmowy to swoiste przypieczętowanie transakcji, negocjacji, rozpoczęcia współpracy, decydujących rozmów i strategicznego działania. Wszędzie tam towarzyszy język angielski, a za nim odpowiednie zwroty i wyrażenia.
Przyjrzyjmy się zatem uważnie które zwroty w języku angielskim mogą okazać się kluczowe podczas biznesowych spotkań w języku angielskim.
I am (deeply) convinced that – Jestem (głęboko) przekonany/a, że
To my way of thinking – Według mnie
It seems to me that – Wydaje mi się, że
It strikes me that – Uderza mnie to, że
My firm belief tells me – Silne przekonanie podpowiada mi
I am tempted to state that – Kusi mnie, aby stwierdzić, że
Oto kilka przydatnych zwrotów, które stanowią swoisty kanon biznesowy.
Przydadzą się w każdym biznesowym kontekście.
Z pewnością najbardziej pożądanym zwrotem jest Let us (Let’s…), które jest swoistym zaproszeniem do dyskusji i skupia uwagę słuchających.
Idiomy to popularne zwroty i wyrażenia charakterystyczne dla danego języka. Nie powinno nas nigdy kusić, aby tłumaczyć je dosłownie ponieważ wtedy znaczenie może być bardzo dalekie od oryginalnego. To przestrzeń dla metafory. Warto je zapamiętać i stale uczyć się nowych, ponieważ są przykładem znakomitej znajomości języka i dzięki temu zaskarbimy uwagę rozmówcy. Oto kilka idiomów, wraz z tłumaczeniem, które przydadzą się w rozmowie biznesowej w języku angielskim:
Angielski w pracy i biznesie wymaga od mówiącego nieco większej wrażliwości na komunikat. Dlaczego? Ponieważ język używany podczas biznesowych spotkań ma swoją etykietę, odmienną od języka potocznego, a jego znajomość pozwala nam na przewagę i (z)budowanie silnej reputacji względem naszych partnerów. Warto przecież robić dobre wrażenie za każdym razem.
Jeśli poruszamy się w środowisku biznesu, a już na pewno gdy uczestniczymy w negocjacjach warto zadać sobie trochę trudu i przyswoić biznesowe zwroty i wyrażenia angielskie. Odpowiednio użyte słowa będę przede wszystkim wspierać nasz przekaz, rozmówca będzie chętniej nas słuchał, a my damy się poznać jako elokwentni i wiarygodni mówcy.
Nauka idiomów jest istotną częścią procesu nauki języka obcego. Idiomy to wyrażenia, których nie można zrozumieć na podstawie dosłownego znaczenia użytych słów, należy uczyć [...] Czytaj więcej
Oglądanie filmów i seriali w języku docelowym [target language] to świetny sposób na rozwijanie swoich umiejętności językowych. To z pewnością dobra wiadomość dla wszystkich [...] Czytaj więcej